איך עובדת השיטה?

ארגון הילדים שלנו משתמש בשיטות הכי מתקדמות בעולם כדי לתת פתרונות מושלמים להפרעת הקשב ושאר קשיי הלמידה.
בשונה מטיפול תרופתי, הפתרונות שהארגון מציע הם פתרונות קבע. הטיפולים הם מבוססים על מדעי המוח.
מאות הילדים ומבוגרים שעברו במהלך השנים האחרונות את תהליך האימון של הארגון מרוצים ושמחים מהשיפור הענק ביכולותיהם ההתנהגותיות והקוגניטיביות.

שיטות הטיפול שהארגון משתמש בהם, מבוססות על מחקרים מתקדמים שהוכיחו את גמישות של המוח ואת יכולתו להתאים את עצמו לשינויים. כלומר, לעצבו מחדש. הוכח כבר, שלמידה/אימון גורמת לשינויים במבנה המוח וזאת הסיבה שבמקרים של אירוע מוחי יכולים לשחזר תפקודים שאבדו כמו דיבור, הליכה וכו'. במקרה של ילדים עם קשיי קשב וריכוז ניתן לנצל את הנוירופלסטיות של מוחם הרך כדי לפתח אותם ולהגיע ליכולת נורמטיבית ממוצעת או אפילו מעל הממוצע.

מהי נוירו-פלסטיות?

Neuroplasticity

במשך רוב המאה הקודמת, ההנחה הכללית בקרב מדעני המוח הייתה שמבנה המוח הוא יחסית בלתי ניתן לשינוי לאחר תקופה קריטית בילדות המוקדמת.

תפיסה זו הוכחה כשגויה. המוח הוא איבר סתגלן, יש לו יכולת מיוחדת לעבד שינויים ולהשתנות בעצמו לפי השפעות מפעילות קוגנטיבית/גופנית שהאדם עובר.

מוח האדם הוא אחד האיברים המופלאים, המוח מחולק לאזורים שכל אחד משפיע על אזור שונה בתפקודו של האדם. אף החלוקה לאזורים אלו אינם סטטיים ויכולים להשתנות ולהשתפר אף בגיל מבוגר. לדוגמה: אדם שעבר תאונה, בה נכנס חלקיק זר לתוך הראש, ופגע באזור כלשהוא במוח בו מרוכזות היכולות השפתיות של האדם, אותו אדם כבר אינו מדבר ומתקשר עם סביבתו, כי הנוירונים האחראים על תפקוד השפה נפגעו. אך אם אותו אדם ילך לטיפול נכון ויתאמן מחדש על דיבור, הוא יוכל לפתח מחדש יכולת חדשה של דיבור ע"י אזור חדש במוח שיתפקד על יכולת השפה. על ידי כך, הוא יוכל לשוב ולדבר כאחד האדם בתוך כמה חודשים. וכל זה על ידי תרגול נכון.

תהליך היווצרות התאים וגמישות המוח לשינויים

כך זה נראה:

אפשר לראות באופן מוחשי את יכולת המוח לשינוי פיזי:

נוירון חדש נולד
תאי מוח חדשים נולדים (נוירונים) ומחפשים להתחבר לתאים אחרים
נוירונים בתנועה
תהליך המיזוג בין התאים מייצר ומפתח תפקודים חדשים, או משפר תפקוד קיים
כאשר החיבור מתבצע בפועל, נוצרות יכולות חדשות לאדם

*Credit: University of Victoria Medical Sciences – contrast microscopy

היישום בפועל

כל טיפולי הארגון מבוססים על נוירופלסטיות זו. אנו מנצלים את גמישותו של המוח על מנת לפתח אותו ולבנות בו יכולות חדשות.

נוירו-קשב מאמן את המוח לשלוט על מערכת הריכוז שלו.
נוירו-דינמי מאמן את המוח להפחית פעילות נוירולוגית לא תקינה
חצר קוגנטיבית פעילה מאמנת ומחזקת אזורים חלשים של המוח, באמצעות תרגול המשלב פעילות גופנית וקוגניטיבית
אתגרי מוח מאמנים תפקודים נצרכים במוח כמו: גמישות, זיכרון חזותי, זיכרון שמיעתי, קשב סלקטיבי, ועוד.

לעיתים התרגילים הקוגניטיביים נעשים יחד עם פעילות גופנית. (כמו בחצר קוגני פעילה) ואז התוצאה מוכפלת מאחר שגירוי המוח הוא הרבה יותר גבוה וגורם לחיזוק החיבורים בין הנוירונים הקיימים (סינפסות) ואפילו ליצירת נוירונים חדשים.

התוצאות של שיטות אלו הם גבוהות ביותר. ולאחר סדרת טיפולים רוב הילדים מדביקים את הפער בו הם נמצאים. בדרך כלל נצפה שינוי לטובה גם מבחינה רגשית והתנהגותית עקב שיפור בתהליכי חשיבה ועקב חוויות הצלחה שהילד חווה

פירמידת התפקודים

פירמידה

לשם המחשה טובה יותר של מטרתם של טיפולים אלו, ניתן להסתכל על מבנה המוח בצורה הבאה: המוח בנוי מפירמידת תפקודים. פירמדה זו בנויה מתפקודי בסיס שהם המצע של התנהלות של כל אדם ומתפקודים יותר מורכבים שהם יושבים על בסיס זה. בקומה הגבוהה יותר מצויים תפקודים יותר מורכבים, וככל שרמת המורכבות של התפקוד גבוהה כך מיקומה בפירמידה גבוה יותר.

דוגמה: "קריאה" או "כתיבה", הינם תפקודים ברמת מורכבות גבוהה ביותר שמבוססים על הרבה תפקודים נמוכים כמו יכולת תפיסה חזותית, יכולת תפיסה שמיעתית, יכולת ניתוח אנליטית, יכולת סינתזה (חיבור נתונים והקשרם) ועוד ועוד. לרוב, זיהוי של בעיה ברמת הבסיס של הפירמידה, וטיפול נקודתי בבעיה הספציפית, יכולה לגרום באופן ישיר לפתרון בעיה בקומה יותר גבוהה של פירמידת התפקודים. דוגמה מעשית: ילד מתקשה בלימוד קריאה. לעיתים אנו משקיעים מאמצים מרובים בשינון אינטנסיבי של הקריאה שוב שוב, בעוד שבחלק ניכר מהמקרים קושי זה תלוי באחד מתפקודי הבסיס של המוח (שמנינו לעיל) שמתפקד באופן לקוי. לעיתים, למתבונן מהצד, דבר זה נראה על פניו מוזר ולא קשור, אך אימון של הילד באפיק מסויים, "פותח" לו לעיתים פתח להתפתחות מהירה ובלתי צפויה, ויכולת הקריאה משתנה לבלי היכר.

פיזיותרפיה למוח

אימון מוחי הוא בדיוק כמו אימון גופני. ככל שהגוף פחות מפותח כך הוא זקוק יותר בנחיצות לאימון גופני (פיזיותרפיה). אמנם לא רק אדם חולה זקוק לאימון גופני, אף אדם בריא שיתאמן באימון גופני ויבצע תרגילים ספורטיביים, ישפר באופן ניכר את בריאות גופו ויכולותיו הפיזיות.

כמו כן, אימון מוחי הוא דבר שמאוד מועיל ומייעל את פעילות החשיבה ויכולותיו של המוח עבור כל אדם בכל מצב.

ישנם אנשים שהם "בריאים" מבחינת יכולת החשיבה שלהם, הם מסוגלים תמיד להתרכז גם אם יש סביבם מפריעים המסיחים את דעתם מהריכוז. לאותם אנשים, אימון מוחי יכול להוסיף ולשפר במידה ניכרת את יכולותיהם, על אף שאיננו נחוץ להם.

אבל, ישנם ילדים שהאימון המוחי הוא קריטי בשבילם! חוסר היכולת שלהם להתרכז זהו הגורם העיקרי לכישלונם בכיתה ובלימודים. חוסר הריכוז מביא אותם לצבירת פערים לימודיים, שגוררים תמיד בעקבותיהם נסיגה בתחום רגשי או התנהגותי, (ילד שלא משתלב בלימודים מוצא את עצמו במאבקים לעיתים קרובות עם המורים, או לחילופין מעמדו החברתי יורד משמעותית) ומתוך כך גם מוצאים את עצמם לעיתים מחוץ למסגרת הלימודים.

ילדים שהבסיס שלהם הוא איכותי וטוב, הערכים הפנימיים שלהם וכשרונותיהם לא נופלים מחבריהם לכיתה, אך הם מתהלכים יחד איתנו כשהם מחוץ למעגל החברתי. הטיפול שלנו הוכיח את עצמו במאות ילדים שעברו שינוי משמעותי, הוא יכול לשפר את פעילות המוח, להכשיר אותו יותר ויותר לריכוז ומאמץ חשיבתי, וילדים אלו יכולים להיות התלמידים המצליחים ביותר בכיתה.

הייחודיות בטיפולים אלו שהארגון משתמש בהם, שלעולם לא יכול להיווצר מצב של נזק מטיפול זה. גם ילדים שאינם "סובלים" אלא במידה פחותה מהפרעת קשב וריכוז, יכולים תוך מספר אימונים לשפר את יכולותיהם באופן ניכר.

תרצו לקרוא על מערך הטיפולים שמאמנים את המוח?

יוצרים קש"ר

כתבו לנו פה, ואנו כבר נדאג ליצור אתכם קשר

לתשומת לב!

פענוח מדויק של מבדקי מוקסו ינתן אך ורק על ידי איש מקצוע מוסמך.

בכל מקרה, מבדקי מוקסו אינם תחליף לאבחון מקצועי, אלא כלי עזר באבחון מקיף.

הדוגמאות המוצגות באתר הינם להעשרת הידע בלבד.